Beste Bezoeker

Heemkunde Ham onderzoekt en publiceert het rijke verleden van Oostham en Kwaadmechelen. Alle aspecten van het verleden komen aan bod, wij respecteren enkel de geografische grenzen.

Onze geschiedenis wordt kenbaar gemaakt middels ons tijdschrift ‘Het Land van Ham’ en de losse publicaties. Wij zijn dan ook steeds op zoek naar interessant archiefmateriaal, naar foto’s en verhalen èn naar mensen die bereid zijn een handje toe te steken om dit alles te verwerken.

Via deze website hopen we U wegwijs te kunnen maken in onze bedrijvigheden.

Zin om onze rangen te vervoegen en mee te werken aan de ontsluiting van het Hamse verleden? Neem contact op!

Vragen over het Hamse verleden? Wij staan voor u klaar.

BEKIJK ZEKER OOK ONZE FACEBOOKPAGINA 'HEEMKUNDE HAM'. OM CORONA DRAAGLIJK TE MAKEN, PUBLICEERDEN WE DAAR EEN MASSA ARTIKELS 'UIT DE OUDE DOOS'!